Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De statische oplading van een vloeistof indien snelheid en geleidbaarheid bekend
19-07-2012, 03:11
Bericht: #1
De statische oplading van een vloeistof indien snelheid en geleidbaarheid bekend
Ik probeer informatie te vinden hoe ik de mate van statische oplading kan berekenen als ik de vloeistofsnelheid en geleidbaarheid (10 microS/m) van de vloeistof weet.

Het betreft een PGS klasse 4 stof. Deze zijn minder gevaarlijk dan klasse 3 en lager, dus de bovengrens van verpompsnelheid naar een lege tank van 1 m/s geldt hier niet.

In mijn lossysteem (tankwagen leegdrukken met 2 bar Stikstof), haal ik makkelijk een snelheid van 2 m/s (leiding doorsnede 3”).
Opslagtank en Tankwagen zijn beiden geaard, maar de tank wordt over de top gevuld en bij een lege tank (zonder dippijp) valt de vloeistof 8 meter omlaag.

Ik wil berekenen of mijn aarding voldoende snel de lading kan afvoeren, en daarvoor moet ik berekenen hoe snel de oplading is bij een bepaalde vloeistofsnelheid.

Als u een tip heeft waar ik een rekenmethode kan vinden, dan ben ik u zeer dankbaar.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)